Інклюзивне освітнє середовище, універсальний дизайн та розумне пристосування
Заклад освіти забезпечує здобувача освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:
– необхідними ресурсами освітнього процесу, що мають відповідати ліцензійним та акредитаційним вимогам;
– доступністю закладу для навчання осіб з особливими освітніми потребами.
Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей реалізується за бажанням батьків.
За потреби, створяться інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту»).
Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування.
Зокрема, освітній процес відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.
Дизайн закладу враховує наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних маніпуляціях, з огляду на антропометричні характеристики, стан та мобільність користувача.
Наявність необхідного розміру і простору:
– доступні навчальні місця для здобувачів освіти, з прилеглим простором для асистентів вчителів;
– меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчання та навчальних методик;
– можливість регулювання середовища для різноманітних потреб здобувачів освіти у навчанні та інше.
Комунальний заклад "Опорна школа "Оскільський ліцей Оскільської сільської ради Ізюмського району Харківської області"" © 2024