Опорна школа
Комунальний заклад "Опорна школа "Оскільський ліцей Оскільської сільської ради Ізюмського району Харківської області"" 2023/2024 навчальний рік
прапор Украiни герб Украiни

Практичний психолог

ЯКЩО  ТИ  В  КЛАСІ   НОВАЧОК
(поради підліткам)

Знайомство з новими людьми й уходження до нового колективу завжди викликає певне психологічне напруження, викликає безліч страхів, думок. Як мене сприйняли? Що про мене думають? Чи будуть зі мною спілкуватися? З ким мені дружити? Про що можна говорити? Як себе поводити?

Налаштовуйся на позитив! У будь-якому колективі знайдуться люди, які тебе підтримають. Якщо постійно очікувати, що тебе будуть ображати, насміхатися й обзивати, то, скоріше за все, твоє нове шкільне життя буде розвиватися за цим неприємним сценарієм.

  • Із перших днів навчання в новому колективі до тебе будуть приглядатися, перевіряти. Деякий час почекай, зберігай дистанцію, придивись до однокласників, не поспішай зав’язувати дружбу одразу з усіма. Серед цілого класу завжди знайдеться хоч один, який тебе прийме.
  • Учися володіти собою, своїми думками, емоціями. Не поспішай все про себе розповідати та ділитися враженнями про нових однокласників та вчителів.
  • Нічого нікому не доводь! Будь собою, зберігай свої особисті кордони, але при цьому цікався іншими учнями, їхніми інтересами, шкільним життям.
  • Будь увічливим і тактовним – це допоможе тобі налагодити стосунки з однокласниками та вчителями.
  • Завжди спостерігай за міжособистісними стосунками, які існують у класі, знайди серед них своє місце.
  • Не дозволяй, щоб тебе принижували та керували тобою. Якщо виникають конфліктні ситуації, звертайся по допомогу до дорослих!

План заходів

щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

в Оскільському ліцеї на 2021/2022 н.р.

Тематика заходу Термін проведення Цільова аудиторія Відповідальні особи
1. Ознайомлення учасників освітнього  процесу з нормативно-правовою базою та регулюючими документами щодо превенції проблеми насильства в освітньому середовищі. протягом року учні,
батьки,
педагогічні працівники
директор
2. Організація чергування працівників в приміщенні закладу та на подвір’ї під час освітнього процесу до 01 вересня 2021 працівники ліцею ЗДНВР
3. Викладання факультативу «Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе» протягом року 5 кл. практичний психолог
4. Обговорення та прийняття  правил поведінки в класних колективах. вересень-жовтень учні ЗДНВР,
класні керівники
5. Оновлення інформаційних куточків для здобувачів освіти із переліком організацій, до яких можна звернутися у ситуації насильства та правопорушень І семестр здобувачі освіти ЗДНВР,
практичний психолог
6. Розробка інформаційно-просвітницького буклету для класних керівників «Все про булінг» жовтень 2021 класні керівники практичний психолог
7. Розробка пам’ятки для батьків «Зупинимо булінг разом» жовтень 2021 батьки практичний психолог
8. Розробка пам’ятки для здобувачів освіти «Ознаки булінгу» жовтень 2021 1-11 кл. практичний психолог
9. Проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» 25 листопада-10 грудня учні,
батьки,
класні керівники
ЗДНВР,
практичний психолог, класні керівники
10. Проведення спостережень щодо ризиків виникнення всіх форм насильства серед дітей та учнівської молоді, визначення причин тривожності та агресивності протягом року 1-5 кл. практичний психолог, класні керівники
11. Анонімне анкетування здобувачів освіти 5-11-х класів щодо випадків булінгу (цькування) у закладі освіти І семестр  5-11 кл. практичний психолог
12. Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед здобувачів освіти щодо формування стандартів  безпечної поведінки та недопущення проявів  булінгу в освітньому закладі. протягом року учні,
батьки
ЗДНВР,
практичний психолог,
класні керівники
13. Тренінгове заняття «Безпечний інтернет» жовтень-грудень 9-11 кл практичний психолог
14. Тренінгове заняття «Як не стати учасником булінгу» січень 6 кл. практичний психолог
15. Тренінгове заняття «Стоп булінг!». січень-лютий 3-4 кл. практичний психолог
16. Година психолога «Агресія як прояв насильства» березень 7 кл. практичний психолог
17. Тренінгове заняття «Як приборкати власних драконів» березень 8 кл. практичний психолог
18. Година психолога «Розумію себе та інших» квітень-травень 1-2 кл. практичний психолог
19. Психолого-педагогічний семінар «Безпечна школа. Маски булінгу» березень педагогічні працівники практичний психолог
20. Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу за потребою учні, батьки, педпрацівники практичний психолог
21. Проведення зустрічей, круглих столів, семінарів, тренінгів із залученням  представників правоохоронних органів, служб соціального захисту, медичних установ та інших зацікавлених організацій. протягом року здобувачі освіти Директор,
ЗДНВР

План заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу в ЗДО

Як протидіяти булінгу

Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Процедура подання  (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)

1.     Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора навчального закладу про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

2.     На ім’я директора закладу пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок боулінгу (цькування).

3.     Директор закладу видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.

4.     До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.

5.     Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу

1. Директор закладу має розглянути звернення у встановленому порядку.

2. Директор закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.

3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені  підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.